دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
بب

حوزه/ شهید یحیی سنوار که خودش به تنهایی، کتاب و بلکه کتابخانه‌ی مقاومت و همه‌ی عمر خود را در جهاد و مقاومت سپری و مبتکر و مجری طوفان الاقصی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ

فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ

یکبار دیگر، دفتر شهادت در مکتب مقاومت ورق خورد و سرداری دیگر جان خود را تقدیم قدس شریف کرد تا معلوم و مبرهن شود که راه مقاومت که اینک به شاهراهی بزرگ تبدیل شده، همچنان باز است و پررهرو. اگر پرچم از دست سرداری فرومی‌افتد، سرداری دیگر بیرق مقاومت را برفراز می‌کند و به دوش می‌کشد و این مسیر خونبار اما پرافتخار همچنان ادامه دارد.

شهید یحیی سنوار که خودش به تنهایی، کتاب و بلکه کتابخانه‌ی مقاومت بود، همه‌ی عمر خود را در جهاد و مقاومت سپری کرد؛ از نشو و نما در اردوگاه پناهندگان در خان‌یونس تا ۲۲ سال اسارت در بازداشتگاه صهیونیست‌ها تا زندگی در زندان بزرگ و محصوری به نام غزه تا جنگ و گریز در تونل‌های تودرتو و در درگیری‌های مستقیم با دشمن غدّار.

او مبتکر و مجری طوفان الاقصی بود که برآیندِ انفجاریِ همه‌ی نامردمی‌هایی بود که دشمن اشغالگر و حامیان غربی‌اش طی ده‌ها سال‌ در حقِ مردم مظلوم فلسطین روا داشته‌اند. او و سرداران و همه‌ی دیگر همرزمانش با حرکت شالوده‌شکنانه‌شان هم دشمنان را به وحشت انداختند، هم دوستان را از غفلت و رخوت رهانیدند.

اینک او که از نهج‌البلاغه‌ی علی‌بن‌ابی‌طالب می‌خواند و به تأسی از حماسه‌ی کربلا فرا می‌خواند و حمایت ایران از مقاومت اسلامی را به رخ دولت‌های سازشکار عرب می‌کشید، سرانجام نه در بستر بیماری یا در مخفی‌گاهی در تونل‌های زیرزمینی که در میدان نبرد مستقیم با دشمنِ دون و پَست به شهادت رسید.

آنگاه که پرونده‌ی افتخارآمیز مقاومت و شهادت او را از نظر می‌گذرانیم، درمی‌یابیم که فراتر از وابستگی‌های حزبی و سازمانی یا دلبستگی‌های مذهبی و طائفی، ارزش‌های والا، جهانشمول و فرامذهبی‌ای وجود دارند که چون کسی بدانها آراسته می‌شود، دیگر اثری از رنگ‌ها باقی نمی‌ماند و آنچه می‌ماند صبغه‌ی الهی است: وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً.

ما امروزه مجاهدان فلسطین را از عزالدین قسام تا شیخ آل‌یاسین و از اسماعیل هنیه تا یحیی سنوار، مورد تکریم و تجلیل قرار داده، به احترامشان می‌ایستیم، بی‌آنکه برای انتساب مذهبی‌شان حسابی باز کنیم، زیرا آنان نُماد رشادت و مقاومت در راه خدا و برای خدا هستند و این، ارزشی است والامقام و بلندمرتبه که نیل به آن آرزوی همه‌ی اولیای خداست.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

سید ابوالحسن نواب

مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha